Pusat Terapi Al-Aufa NO HP = 0132966257

Sunday, November 23, 2014

RAWATAN BEKAM UNTUK MENGATASI MASALAH SUKAR TIDUR

SUKAR TIDUR

Sukar tidur atau insomnia adalah suatu penyakit dimana seseorang sukar untuk tidur, dan mudah terjaga daripada tidurnya sehingga menyebabkan kerehatan tidak terjadi.

Penyebab yang paling kerap menimbulkan kesukaran untuk tidur adalah stress yang melampau. ada juga yang tidak dapat tidur disebabkan terbiasa tidak terus tidur ketika tibanya waktu tidur, mungkin disebabkan oleh banyak perkerjaan atau ketagihan dengan media sosial zaman moden kini seperti whatsapps, telegram, facebook dan sebagainya sehingga seseorang itu terbiasa tidak tidur malam.


Perubahan waktu tidur juga menyebabkan insomnia, sebagai contonya, pekerja yang berkerja shift malam, sudah pastinya mereka tidak tidur pada malam hari ia bekerja, dan menggantikan tidurnya pada waktu siang hari.

Titik Bekam

Titik yang tepat untuk pengubatan dengan bekam adalah terletak di tapak kaki bahagian yang dekat dengan tumit, perbatasan antara lekukan dengan bahagian yang menonjol dari tapak kaki. ini merupakan titik yang baik untuk masalah kesukaran tidur. namun jika sukar untuk berbekam dibahagian ini, boleh juga dibekam di pergelangan tangan, naik keatas 2 jari(dekat dengan nadi)

PASTIKAN ANDA BERBEKAM DENGAN TITIK BEKAM YANG BETUL, AGAR PENYAKIT CEPAT SEMBUH.

PENGARAH,
Pusat Terapi Al-Aufa
Jalan Hospital,
17500 Tanah Merah
Kelantan
0132966257

No comments:

Post a Comment